Anmeldelsespolitik

Bogfinken - anmeldelsespolitik - sponsorerede indlæg - Bogfinkens bogblog

Jeg elsker at læse! Samtidig elsker jeg at skrive og formidle noget ud til andre. Derfor begyndte jeg egentlig på at lave boganmeldelser. Det med, at man læser en bog, men forlænger glæden bagefter, ved at bruge sin oplevelse og sprog til at informere og måske inspirere andre. Man kan vel sige, man giver oplevelsen videre med en boganmeldelse – og det kan jeg godt lide! Her på siden vil jeg komme nærmere ind på min anmeldelsespolitik når det kommer til sponsorerede indlæg på bloggen.

Boganmeldelser her på bloggen

Alle mine anmeldelser bliver skrevet 100% ud fra min egen personlige mening om bogen. Det er urokkeligt, uanset hvor bogen kommer fra.
Min mening vil aldrig nogensinde blive påvirket af nogen andre, uanset om bogen er købt, lånt eller jeg har fået den. Jeg står 100 % inde for mit skrevne til enhver tid, ellers ville der ikke være nogen pointe i at skrive anmeldelserne overhovedet. En boganmeldelse skrives når jeg har læst og “fordøjet” bogen, og den bliver normalt ikke ændret/opdateret senere, med mindre jeg evt. genlæser bogen og ændrer mening.

Anmeldereksemplarer

Jeg modtager gerne anmeldereksemplarer på bøger til boganmeldelse, men jeg forbeholder mig også retten til at takke nej, hvis jeg ikke mener, en bog vil falde i min smag. Det sker dog yderst sjældent, for jeg læser næsten alt, og tager gerne imod nye vinkler og udfordringer på læsefronten. Jeg kan takke nej til et eksemplar af flere årsager. Eksempelvis som nævnt, hvis en bog ikke umiddelbart falder i min smag eller hvis genren ikke er noget for mig. Jeg takker også oftere nej i perioder hvor jeg har mange bøger til anmeldelse, idet jeg gerne vil læse og anmelde indenfor ordentlig tid efter modtagelse.
Jeg anmelder i forvejen bøger for flere forskellige forlag og forfattere, og disse samarbejder er jeg meget taknemmelig for og ydmyg om. Der er altid plads til nye aftaler og nye bekendtskaber.

Sponsorerede indlæg

Sponsorerede indlæg ses der en del af på bloggen. Alle indlæg med modtagene anmeldereksemplarer og gaver fra forlag, forfattere mv. markeres som sponsorerede for at sikre gennemsigtighed. Derfor vil du som læser ofte støde på markeringen “Sponsoreret” i toppen af mine indlæg. Denne vending betyder blot, jeg har fået bogen tilsendt af forfatter, forlag eller lignende. Jeg håber ikke dette afskrækker dig som læser. Markeringen fortæller kun, at bogen ikke er en jeg har købt, men én jeg har modtaget i et samarbejde.
Det vil altid fremgå på mine boganmeldelse hvor bøgerne kommer fra, hvis det er modtagne bøger. Min mening efter læsningen af bogen, vil dog altid være 100% min egen, upåvirket hvor bogen er fra. Jeg ville slet ikke kunne stå inde for mig selv eller denne blog, hvis mine læsere ikke kunne være sikre på, at mine ord er mine egne, uanset hvor bogen kommer fra.

Kontakt mig:

[contact-form-7 id=”2284″ title=”Kontaktformular 1″]